Klagomålshantering

Rutiner för klagomålshantering

Enligt den nya Skollagen som trädde i kraft den 1 juli 2011 har vi som huvudman ansvar för att du som förälder ska veta vart du kan vända dig om du har klagomål.

Om Du som förälder har klagomål/synpunkter på förskolan Äventyrets verksamhet används nedanstående arbetsgång. Alla klagomål/synpunkter dokumenteras, utreds och följs upp.

Steg 1
Vid vår förskola vill vi uppmuntra till att synpunkter/klagomål på verksamheten eller dess personal tas upp direkt med den det berör. Detta dokumenteras alltid! Om Du efter kontakt med personalen fortfarande inte är nöjd ta då kontakt med förskolechefen. Detta kan Du givetvis också göra direkt.

Steg 2
Använd förskolans blankett för att skriftligen lämna klagomål/synpunkter. Blanketten kan antingen lämnas direkt, eller skickas, till förskolan Äventyret eller lämnas till någon personal på förskolan. Därefter tas klagomålet/synpunkten upp på nästföljande personalmöte. Förskolechef ansvarar för att uppföljning görs.

Steg 3
Är du inte nöjd efter steg 2 kontaktar du förskolechefen som i sin tur kallar samtliga berörda till samtal.

Steg 4
Om du känner att du inte är nöjd med ditt svar från förskolechefen kan du kontakta huvudmannen, Olle Hallin

Kontaktuppgifter
Förskolechef,
Entreprenör, C Företaget Barnomsorg, Olle Hallin, 0707-92 09 33
Utbildningsnämnden, http://skolsynpunkter.uppsala.se/ eller utbildningsnamnden@uppsala.se, 018-727 00 00

Äventyrets förskola

Lievägen 1
756 48 Uppsala

© 2018 C Företaget

POPULÄRA SIDOR

 

 

Öppettider

0X.00-1X.00 (Mån-Fre)

KONTAKT

Förskolechef
Katarina Åsell, 076-275 82 14 
katarina.asell@cforetaget.se

Huvudman
Olle Hallin, 070-792 09 33
olle.hallin@cforetaget.se